čtvrtek 19. dubna 2012

Zatímco jsi spal...

...tvá matka se kráááásně opila z půllitru vína (a taky se málem udusila slunečnicovými semínky). Díky babičko, díky elektrická odsávačko, díky můj muži a otče našeho syna, že se tento blahodárný sobotní večer v blanenské vinárně "U Sopócha" mohl odehrát. 

Návštěva u Toníčkových blanenských prarodičů sice v pátek nezačala nejlépe, neb Toník byl nejspíš silně rozrušen ze změny prostředí a z řady neznámých, či méně známých tváří, které před ním defilovaly, ale od pátečního večera až do neděle začala relaxace, rekreace a rekonvalescence.

Obě rána byl synek svěřen do péče natěšené babičce Zdeničce, která při vytváření podnětů k jeho rozvoji a hře potěšeně výskala... a vrcholem byl sobotní večer, kdy jsme poprvé našeho synátora oba opustili a šli chlastat.

Pořádná dávka mléka na noc odčerpána, Tonda vyčerpán už pospával, já namalována a oděna a natěšena, můj drahý (by možná raději taky pospával, ale co by pro mě neudělal) připraven... vyrazili jsme do víru maloměsta. Po povinné procházce (nezahučíme přece hned do hospody), jsme zalezli do místního vinného sklípku, kam jsem kdysi dáááávno v mlááááádíííí bývala pečená vařená.


Slunečnice a rulandský dech
Provedli jsme letmý propočet odbourávání alkoholu (po návratu "nakojí" táta z lahve, k prsnímu zdroji se Tonda dostane až mezi třetí a čtvrtou ráno) a já se jala konzumovat povolenou dávku v podobě vynikajícího lehkého rulandského šedého.

Zprvu neustálé kontrolování mobilního telefonu se postupně rozpustilo ve vinném oparu... Flám, který se protáhl téměř do půlnoci!!!!, měl jedinou vadu na kráse. Sýrový talíř servírka - zřejmě z estetických důvodů, nebo jako bonus pro Pražáky - obsypala slunečnicovými semínky a já jaksi taksi zapomněla, že jsem na podobná semínka ve větším množství lehce alergická. Špunt, který se mi během půl hodiny vytvořil v krku, mě naštěstí nezardousil - chleba, sýr, voda a víno ho rozpustily - a šťastná mírně piclá matka se o půlnoci skláněla nad kolíbkou a něžným rulandským dechem uspávala syna, kterého tak úplně neuspokojila flaška (to přijde až s věkem, synu!)

Žádné komentáře:

Okomentovat