pátek 6. července 2012

Vše o špatné matce (Todo sobre mi mala madre)


Pitný režim na koupališti ve Lhotě
Skláním se nad sladce spícím tvorem... ve spánku, jako by se zmenšil, zmiminkovatěl... skláním se níž, abych si přivoněla... a v tom mě udeří do nosu něco jiného. Můj syn páchne. Od hlavy. Trochu jako bezdomovec... Zápašník. 

To není možný!! Jak je to možný? Vykoupanej, namazanej neparfémovaným mlíkem, čistý pyžámko... A pak mi to dojde. Už pěkných pár týdnů jsem mu nevyměnila v postýlce prostěradlo. A v "ďolíku" pod hlavou, hlavou mazanou, se vytvořil plak. Plakat bych nad sebou měla! Jsem špatná, špatná matka... 

A to není všechno. Tuhle o špatné matce znáte?

Jak přišla vedra, začal se Toník domáhat prsového mléka jen tak na žížu. Představte si, že byste jen tak, na uhašení žízně pili třeba slazený banánový koktejl... žízeň byste měli furt, jen by vám bylo blbě a za pár týdnů byste měli o pár kilo víc. 

Tak jsem začala hledat alternativní pití... Voda. Převařená. Do flaštičky. Dietní. Nezávadná. Jenže Mlsnej Tonda vodu nechtěl, ani když žíznil (zvlášť, když moc dobře věděl, že prso je v případě hrozící dehydratace k mání)... tak že by čaj? Kterej by mu tak mohl chutnat? Udělala jsem mu slabej odvar mého oblíbeného marksandspencerovního organic-super-ovocného čajíku... jo! Chutná mu to, hurááá!


Zavlažený pijan

Ale ouha. Večer po požití čaje se syn špatné matky pěkně osypal... chudinka. Reakce citlivého dětského (navíc atopického a potenciálně na ledacos alergického) organismu na nějakou složku v čaji. Chm... a jako ozvěna se mi vracela slova kamarádky, které jsem se ten den pochlubila, že Toník pije čaj: "Jo, nějakej dětskej?" Echm... Dětskej? Aha! To existuje? A tak jsem šla koupit dětskej. 


Ale ukázalo se, že bylinkové odvary zbožňuje asi tolik, jako  jeho máma... plival ho. A tak špatná matka začala do převařené vody dávat trošinku jablečnýho nebo hruškových džusu. Kamenujte mě! Není to dětský džus ani bio džus, ale Toník lačně pije, naučil se díky tomu sám držet lahvičku a teď už dokonce sám pije z hrnku s pítkem. Ve vedrech přestal být neruda a protivník, stal se veselým zavlaženým pijanem.


Být špatnou matkou se někdy vyplatí.


Rock´n´roll a Hnilobný stroupežník


PS: Jinak už nám Tony King válí rock´n´roll po dece, po zemi, po gauči... projevuje silné sklony k lezení a plazení, nesnáší nehybnost a polohu na zádech... nuda... zívanec... má tendenci sedět a když se mu to podaří, tak v sedě i vydrží (ano, špatná matka mu to, přes zákaz mudry neuroložky občas dovolí)


PS2: Můj drahý mi právě připomněl, že jsem jako správná špatná matka zatloukla, že nám Tonda taky uhníval. Takže ještě jedna eklhaft historka na závěr. Pár měsíců po porodu mívají miminka na hlavě takové stroupky, které se mají mazat a jemně vyčesávat... tak jsem namazaného synka odhnípávala jak gorilí matka mládě, tu hřebínkem, tu nehtem... jenže to ne vždy šlo dokonale... a tak mu jednoho dne začaly zbylé stroupky uhnívat. Pak to ale opadalo... uf... 

Žádné komentáře:

Okomentovat